Chevrolet


Corvette Stingray C3

Chevrolet Corvette (C3) był samochodem sportowym , który został wyprodukowany przez Chevroleta w latach od 1968 do 1982 roku . Silniki i podzespoły podwozia były przeważnie przeniesione z poprzedniego pokolenia , ale ciało i wnętrze były nowe. Ustalono nowe rekordy sprzedaży z 53.807 wyprodukowanymi w roku modelowym z 1979 roku. C3 jest trzecim pokoleniem Corvette Chevroleta , a modele od 1969 do 1976 roku oznaczają drugie pokolenie Corvette Stingray. Corvette C3 został wzorzysty po Mako Shark II zaprojektowanym przez Larry Shinoda . Wykonany pod kierownictwem Billa Mitchella, Mako II został zainicjowany na początku 1964 roku. Gdy formuła z silnikiem środkowym została porzucona, samochód marki Shinoda / Mitchell został wysłany do Chevrolet Styling pod David Holls, gdzie studio Harry'ego Hagi przystosowało się do produkcji na istniejącej Stingray podwozie. Powstała dolna połowa samochodu była podobna do Mako II, z wyjątkiem delikatnych konturów. Nazwa samochodu koncepcyjnego została później zmieniona na Manta Ray. C3 przyjął również dachową "obróbkę cieplną" dachem z pionowym tylnym szyfrem od połowy silników koncepcyjnych modeli zaprojektowanych przez grupę Duntov. Początkowo miało to miejsce, gdy tylne okno i część dachu nad siedzeniami są usuwane.

 

"Rekin" ma rozróżnienie, że jest wprowadzany do motoryzacji w sposób nieortodoksyjny i niezamierzony. GM starał się jak najlepiej zachować wygląd nadchodzącego samochodu w tajemnicę, ale uwolnienie Mattela na odlewanej gali linii Hot Wheels na kilka tygodni przed odsłonięciem C3 miało pewną wersję szczególnego zainteresowania fanów Corvette: "Custom Corvette ", Autoryzowany przez GM model modelu Corvette z 1968 roku.